donderdag 2 juni 2011

zeldzaam

er zijn veel soorten uilen o.a de

Bosuil (Strix aluco)
Kerkuil (Tyto alba)
Ransuil (Asio otus)
Steenuil (Athena noctua)
Velduil (Asio flammeus)
Oehoe (Bubo bubo)

 uilen zijn misterieuze vogels. Je ziet ze zelden, hooguit als een schim in de schemering en verder komen er alleen (angstaanjagende) geluiden uit het bos, een holle boom, oude schuur of kerktoren wanneer de uilen in de nacht actief zijn

maar vandaag ,zijn er een paar wel zeer zeldzame uilen uit hun ei gekomen! zomaar bij mij  onder de parasol de Viltuil !!

ze zijn nogal kleurijk, hebben natuurlijk  grote uilenogen en een zeer scherp gehoor!
ik heb ze op de foto kunnen vastleggen, eentje is inmiddels al uitgevlogen ben benieuwd hoelang de overgebleven vogels nog blijven rondhangen.





het patroon van deze schatjes heb ik ooit ergens gevonden op het wwweb.


liefs Anna.

6 opmerkingen:

  1. die is erg leuk, uiltjes zijn zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha volgens mij hebben we tegelijk een reactie geplaatst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb veel uilen mogen observeren, maar dit vrolijke soort nog nooit. Prachtig zijn ze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Anna,

    Leuke uiltjes, echt een klusje voor buiten in de zon. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wou al eerder reageren maar dat lukte niet door de problemen met Blogger, maar ik geloof dat alles nu weer werkt.

    Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het zijn vreselijk leuke uiltjes..., en zo mooi kleurrijk. Zo heb ik ze in het bos nog nooit gezien...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen