woensdag 7 september 2011

rijk!!

wat heb ik vanmiddag prachtige geschenken gekregen!!

het zonnetje scheen volop, de wolken joegen langs het zwerk, ik heb mijn laarzen aangetrokken en ben de natuur ingegaan, gewapend met een schaar en 2 plasticzakken, van plan  om rozebottels  en vlierbessen te zoeken.

wat was het heerlijk, de wind woei hard, de bramen en vlierbessen glinsterden in het warme zonnetje, vogels zongen uit volle borst vliegen, vlindertjes en wespen zoemden om me heen....super genieten.

ik stond heel stilletjes mijn zakken te vullen met het heerlijke fruit...peinzend over hoe fijn het is om hier vrij en blij in de natuur te kunnen oogsten, uit alle geschenken van moeder natuur , tot ik ineens oog in oog stond met een ree!! we stonden elkaar stil aan te kijken van verbazing, tot hij wegrende....om halverwege het weiland stil te blijven staan om nog eens om te kijken , voor hij rustig verder liep en in de boomwal verdween, jullie mogen het best weten,  ik huilde van ontroering en dankbaarheid voor dat prachtige moment!

wat een rijk gevoel.



liefs Anna.

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk, wat een groot genieten. Nu lekker jam of sap maken en dan weer genieten. :-)

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig verhaal, prachtige foto's.
    En wat ga je maken van de vlierbessen? Ik heb gisteren bramen/frambozenmuffins gemaakt. Maar we hebben ook nog vlierbessen in de tuin. Ben benieuwd wat ik daarmee zou kunnen doen.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jee zeg! dat is mooi, die ree verteld vanavond hetzelfde verhaal: ik liep door de wei en ineens stond ik oog in oog met een mens, ja echt, néé geen jager dat zag ik gelijk aan haar ogen,die stonden zo lief... maar ik moest verder, ik keek nog een keertje om, en ze stond er nog! Een prachtige ervaring!

    Ga je weer van die overheerlijke bramenjam maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach Anna, wat een ervaring om zo oog in oog te staan met een ree. Bijzonder hè? Wij hadden ze vorig jaar in de tuin van onze vakantie woning op Ameland, heel gaaf.
    Mooie vruchten heb je geplukt, ben benieuwd wat
    je er van gaat maken. Veel suc6 ermee!!!
    Groetjes, Truus.

    BeantwoordenVerwijderen